Kamil Kęska
Kamil Kęska – reżyser dźwięku (UMFC), fizyk-informatyk (UMK), absolwent muzykologii (ISPAN), wykładowca AMFN, członek AES, akustyk audiometrii (Zakład Patofizjologii Narządu Słuchu i Układu Równowagi, CM UMK), realizator nagrań studyjnych (wydawnictwa: Kerios, DUX, Percussion de Strasbourg, Requiem Records, Hevhetia, Multikulti Project, Bółt Records, Solitone, Alpaka Records, Art Mintaka Foundation, Muzyka z Mózgu, Gusstaff Records, Nasze Nagrania, Antenna non grata)… również podczas wydarzeń koncertowych w wielu projektach muzyki dawnej, klasycznej, współczesnej, jazzowej (Sacrum Profanum, Warszawska Jesień, Bach Festival Leipzig, Donauechingen Musictage, Enter Enea Festival, NeoArte – Syntezator Sztuki, Sopot Molo Jazz Festival, 9 Hills Festival, Słuchalnia, Mózg Festiwal, CEMF…).
Na stałe współpracuje z takimi kompozytorami jak: Pierre Jodlowski, Stefan Węgłowski, Michał Dobrzyński, Rafał Gorzycki, Ryszard Lubieniecki, również: Zbigniew Bargielski, Cezary Duchnowski, Francois Sarhan, Adam Sztaba… oraz wykonawcami: Nadar Ensamble, Ensamble Garage, Les Percusion de Strasbourg, Kwadrofonik, Joanna Freszel, Pro Modern Ensamble, Wojtek Jachna, Leszek Możdżer, Mariusz Patyra, Krzysztof Herdzin, Rafał Blechacz, Andrzej Bauer, Bartosz Koziak, Ewa Liebchen, Trio i_o, Gośka Ipshording, Karin Hellqvist…
Wspólnie z Adamem Kośmieją pracował nad rekonstrukcją partii live electronics w Pianophonie K. Serockiego (prezentacja podczas: 57. MFMW „Warszawska Jesień”, SoundLab Szczecin, Toronto International Electroacoustic Symposium). Rezultaty rewitalizacji w/w stanowią temat jego rozprawy doktorskiej przygotowanej pod kierunkiem prof. Jarosława Regulskiego na Wydziale Reżyserii Dźwięku UMFC.
Obecne obszary badań: muzyka improwizowana (Emanacje, Symultaniczna Hybryda Muzyki Improwizowanej i Bioartu, Claustrofonia), dźwięk w sztuce performance (udział w eksperymencie Fundacji OM), binauralne ujęcia dźwięku, transmisja i projekcja dźwięku z wykorzystaniem psychoakustycznych modeli 3D.