Piazzolla Symfonicznie | Marcin Wyrostek

Koncert
Dyrygent - rezydent
Data
Miejsce
Sala Koncertowa CKK Jordanki
Wstęp
60 zł - normalny, 50 zł - ulgowy

UWAGA! KONCERT PRZENIESIONY!

Szanowni Państwo, Drodzy Melomani,

W związku z ogłoszoną w dniu 17.03.2021r. decyzją rządu, stanowiącą rozszerzenie zasad bezpieczeństwa w trakcie pandemii COVID-19, koncert "Piazzolla symfonicznie/Marcin Wyrostek" odbędzie się w dniu 30 kwietnia 2021 r. o godz. 19:00.
Szczegóły wydarzenia pod adresem: https://bit.ly/38ULK5V

Bilety zakupione na koncert zachowują ważność – będą obowiązywały w nowym terminie.

Jeśli nie będą mogli Państwo uczestniczyć w koncercie w nowym terminie, istnieje możliwość zwrotu biletu. W przypadku zwrotu biletu zakupionego online, prosimy o mailowe przesłanie informacji na adres kasaattos [dot] art [dot] pl. Zwroty zostaną wykonane tą samą drogą, którą została dokonana płatność, zarówno w przypadku płatności przelewem bankowym, BLIKiem jak i kartą, z zastrzeżeniem terminu zgodnie ze wskazaniem operatora kart płatniczych, do 31 dni.

Bilety zakupione w kasie biletowej można będzie zwracać wyłącznie w kasie CKK Jordanki czynnej od czwartku do soboty w godz. 13 - 19.

Przepraszamy za związane z tą sytuacją niedogodności oraz zaistniałe utrudnienia i prosimy o wyrozumiałość!


Wystąpią:

  • Marcin Wyrostek - akordeon
  • Toruńska Orkiestra Symfoniczna
  • Adam Banaszak – dyrygent
  • Agata Zając – dyrygent-rezydent

W programie:

  • A. Piazzolla - Cztery Pory Roku
  • A. Piazzolla - Oblivion
  • A. Piazzolla - Libertango
  • A. Vivaldi - Cztery pory roku - Wiosna (Agata Zając - dyrygent)
  • W. Siemionow - Bulgarian Suite
  • M. Wyrostek - Mazurcyjek
  • M. Wyrostek - Palinka
  • M. Wyrostek - Moldav

Marcin Wyrostek - absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie akordeonu prof. Joachima Pichury, obecnie wykładowca macierzystej uczelni w Instytucie Jazzu. Założyciel i lider projektów: Tango Corazon, Coloriage, Music and Dance Show. Producent i wydawca własnych albumów, tras koncertowych oraz koncertów galowych. Pełnił także funkcję kierownika muzycznego wielu wydarzeń telewizyjnych. Dokonał szeregu nagrań dla polskich zagranicznych mediów.

Adam Banaszak 
Należy do grona najaktywniejszych pol-skich dyrygentów mło-dego pokolenia. Specja-lizuje się w muzyce operowej, operetkowej, wokalno-instrumental-nej oraz pro-wadzeniu spektakli baletowych. Na stałe związany jest z Operą Wrocławską jako kierownik muzyczny, prowadził także spektakle w Operze Krakowskiej, Operze Śląskiej w Bytomiu, Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, w bieżącym sezonie zadebiutuje w Teatrze Wielkim wŁodzi. Dyrygował takimi przedstawieniami jak m.in.: Czarodziejski flet W. A. Mozarta, Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego, Faust Ch. Gounoda, Madame Butterfly G. Pucciniego, Rycerskość wieśniacza Mascagniego, Pajace R. Leoncavalla, Halka St. Moniuszki, Traviata G. Verdiego, Carmen G. Bizeta, Kandyd L. Bernsteina, Zemsta nietoperza J. Straussa, Księżniczka czardasza I. Kalmana, Orfeusz w piekle J. Offenbacha, My Fair Lady F. Loewe, Skrzypek na dachu J. Bocka. Dokonał prawykonań oper Pawła Mykietyna (Czarodziejska góra) oraz Zygmunta Krauze (Yemaya-Królowa Mórz). W latach 2013-2015 był kierownikiem muzycznym w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. Występował na festiwalach: Warszawska Jesień i Sacrum Profanum. Prowadził koncerty repertuarowe filharmonii m.in. w Bydgoszczy, Częstochowie, Jeleniej Górze, Kaliszu, Koszalinie, Łodzi, Opolu, Płocku, Poznaniu, Szczecinie, Wałbrzychu, Zamościu. Koncertował z Orkiestrą Sinfonia Iuventus, nagrywał z Orkiestrą Polskiego Radia i z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Jego spektakle i koncerty transmitowało i retransmitowało radio i telewizja (TVP Kultura, TVP Polonia, Drugi Program Telewizji Polskiej, Drugi Program Polskiego Radia, Rundfunk Berlin Brandenburg i in.). Uzyskał tytuł doktora sztuki w dyscyplinie dyrygentura, jest wykładowcą Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Od sezonu 2020/2021 pełni ponadto funkcję pierwszego gościnnego dyrygenta Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej.


Wydarzenie odbędzie się w ramach projektu "Dyrygent - rezydent".


Agata Zając (ur. w 1995 roku w Poznaniu) jest dyrygentem symfonicznym i operowym. W 2015 roku rozpoczęła studia na kierunku dyrygentura symfoniczna w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie prof. Marcina Sompolińskiego, które ukończyła w lipcu 2020 roku z tytułem magistra.
Swoje pierwsze kroki w muzyce stawiała jako skrzypaczka w poznańskich szkołach muzycznych. Aktywność dyrygencką rozpoczęła już na początku studiów i do dziś obejmuje ona różne obszary muzyki klasycznej w Polsce i za granicą. Od kwietnia 2018 roku, jako asystent dyrygenta w Warszawskiej Operze Kameralnej, pracowała przy produkcji trzech premier, w tym podczas rekonstrukcji historycznego wykonania Halki Stanisława Moniuszki w wersji wileńskiej na oryginalnych instrumentach z epoki, które zostało zarejestrowane i wyemitowane przez TVP Kultura w 2019 roku.
W obszarze jej zainteresowań znajduje się również propagowanie muzyki polskiej. W październiku 2017 roku była pomysłodawcą, współorganizatorem oraz dyrygentem koncertu symfonicznego w poznańskiej Akademii Muzycznej pt. „Polskie arcydzieła symfoniczne” zainspirowanego obchodami 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.
W przeciągu ostatnich dwóch lat uczestniczyła w sześciu międzynarodowych kursach dyrygenckich pod okiem pedagogów takich jak Peter Eötvös, Marin Alsop, Gregory Vajda, Michalis Economou oraz Charles Olivieri-Munroe. Podczas Malta International Conducting Masterclass & Competition w sierpniu 2018 roku otrzymała nagrodę specjalną oraz została asystentką greckiego dyrygenta Michalisa Economou. Dzięki temu wyróżnieniu miała okazję pracować z Malta Philharmonic Orchestra oraz Greek Radio Symphony Orchestra, a także solistami takimi jak Guy Braustein czy Alessandro Carbonare. Na przełomie grudnia i stycznia 2019/20, jako asystent dyrygenta, odbyła noworoczną trasę koncertową po Chinach z Athens Philharmonia Orchestra, gdzie miała okazję zadyrygować jednym z jedenastu odbytych tam koncertów. Do innych zespołów z jakimi miała okazję do tej pory współpracować należą również Filharmonia Opolska, Filharmonia Dolnośląska, Orkiestra Collegium F oraz Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Poznaniu.
Jest finalistką przesłuchań na stanowisko asystenta dyrygenta m. in. w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach oraz w Filharmonii Narodowej w Warszawie. W 2018 roku była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Marszałka Województwa Wielkopolskiego.